8:00 - 19:00

ساعات کاری ما دوشنبه - جمعه

004917683066662 - 00989133086989

ارتباط با ما

واتس اپ

 

چگونه در خارج از کشور بدون مراجعه به سفارت، وکیل بگیریم؟

موسسه حقوقی بین المللی داود قراخانلو > مشاوره حقوقی  > چگونه در خارج از کشور بدون مراجعه به سفارت، وکیل بگیریم؟

چگونه در خارج از کشور بدون مراجعه به سفارت، وکیل بگیریم؟

يكي از مشكلات ايرانيان مقيم خارج از كشور مشكلات حقوقي است كه حتما براي حل آن به وكيل دادگستري احتياج دارند. حال چگونه این مسئله را حل کنیم؟

گام اول: شناخت وکلای مجاز

نام وكلاي مجاز را مي توانيد از طريق سايت مركز وكلا و مشاوران حقوقی و يا سايت كانون وكلا، جستجو نماييد و مشخصات و تاريخ اعتبار پروانه آنها را مشاهده كنيد.

گام دوم: تحقیق درباره وکیل مورد نظر و صحبت با وی

با تحقيق و بررسي سايت آنها و ديدن نمونه كارها و يا جستجو در گوگل با وكيل خود بيشتر آشنا شويد. سپس با مشاوره گرفتن و صحبت با وكيل، از ميزان اطلاعات حقوقي و راهكارهاي احتمالي او اطلاع حاصل نماييد.

گام سوم: سامانه ثنا

كد ثنا داشته باشيد و با ارائه آن به وكيل قرارداد انلاين تنظيم نماييد(اگر درباره سامانه ثنا اطلاعاتی ندارید اینجا را بخوانید). در حال حاضر يك كد از مركز قوه قضاييه به تلفن شما ارسال و دقيقا در آن مراتب وكالت قيد مي شود . شما مي توانيد كد را در اختيار وكيل قرار داده و قرارداد بين خود و وكيلتان را قطعي نماييد. شما از طريق حساب كاربری خود مي توانيد از جزييات اقدامات قانونی وكيل كه به دادگاه داده شده، مطلع شويد.

در مورد امور اداري و يا وكالت هاي مربوط به خريد و فروش ملک و يا امور سجلی و درخواست پاسپورت و يا المثنی ها بايد حتما از طريق سفارت اقدام نمايد. در اينصورت مي توانيد بعد از مراجعه به سفارت و احراز هويت از طريق مدارك شناسايي سند مربوطه را تنظيم و امضا و به تاييد كنسول برسانيد.

قبل از رفتن به سفارت از طريق سامانه ميخك دقيقا سند را تنظيم و كد رهگيری اخذ و در روز تعيين شده با كد مربوطه به سفارت مراجعه كنيد.

شما مي توانيد براي اينكه مجبور نباشيد سند صادره را از طريق پست بفرستيد كه گيرنده مجبور باشد مجددا جهت تاييد سند به دفاتر وزارت خارجه مستقر در استانها مراجعه كند، از متصدي سفارت بخواهيد تا سند را مستقيما به دفاتر وزارت خارجه استان مربوطه ارسال نمايد و نام گيرنده را هم ذكر نماييد. در صورت اخير گيرنده براحتي به دفتر وزارت خارجه مستقر در استان خود مراجعه و سند تاييد شده را مي گيرد. اين روش كه در زمان كرونا در سفارتخانه ها رايج شده است در سهولت امر به شما کمک خواهد كرد.

نگارنده:
داود قراخانلو
مدیر موسسه و وكيل پايه يك دادگستري

بدون نظر

پیام بگذارید