8:00 - 19:00

ساعات کاری ما دوشنبه - جمعه

004917683066662 - 00989133086989

ارتباط با ما

واتس اپ

 

آشنایی با انواع خطاهای سامانه مودیان

موسسه حقوقی بین المللی داود قراخانلو > آموزش  > آشنایی با انواع خطاهای سامانه مودیان

آشنایی با انواع خطاهای سامانه مودیان

آشنایی با انواع خطاهای سامانه مودیان و نحوه برطرف کردن آن

در سامانه مودیان خطاهای متعددی وجود دارد که هر کدام به صورتی باعث تاخیر در انجام کار می شوند. در زیر به تعدادی از آن ها می پردازیم:

۱. خطا به دلیل وقوع عملیات انجام نشد

از پرتکرار ترین خطاهایی که در سامانه مودیان اتفاق می افتد، می توان به این مورد اشاره کرد. به دلایل مختلفی از قبیل، غیرفعال شدن شناسه یکتای حافظه مالیاتی رخ می دهد. برای اینکه این مشکل برطرف شود و بتوانید این شناسه را فعال کنید، پیشنهاد می کنیم وارد کارپوشه خود شوید، مجددا درخواست دریافت شناسه یکتای جدید کنید و صورت حساب خود را ارسال کنید.

 ۱. خطا به دلیل وقوع عملیات انجام نشد

۲. خطای مرتبط با فیلد شناسه کالا

وجود کد خطا ۰۳۳۳ یک کد خطای دیگر در سامانه مودیان است که باید بررسی گردد. اگر به هر دلیلی شناسه کالا یا خدمت خود را فراموش کرده اید و یا میزان اعتبار آن از بین رفته یا منقضی شده، با این خطا رو به رو خواهید شد.برای برطرف نمودن این کد توصیه می کنیم که شناسه خود را در وهله اول مورد ارزیابی قرار دهید که به درستی وارد کرده اید یا خیر. اگر متوجه شدید که شناسه را درست زده اید ولی هم چنان پیام خطا را به شما تحویل می دهد، بهتر است به سایت https://stuffid.tax.gov.ir/ مراجعه نمایید و شناسه کالا یا خدمات خود را دریافت کنید.

۳. خطاب مرتبط با فیلد الگوی صورت حساب از نظر داده هایی که معتبر نبوده و ارسال صورت حساب هم با موفقیت انجام نشده

یکی دیگر از خطاهای سامانه مودیان، کد خیلی ۰۱۰۷ است. اگر با این کد خطا مواجه شده اید، به این منظور است که نوع صورت حساب خود را در سامانه به اشتباه وارد کرده اید. پیشنهاد می کنیم مجددا این صورت حساب الکترونیکی خود را وارد سامانه کنید.

۴. خطای مقدار فیلد شماره اقتصادی فروشنده با اطلاعات مندرج در سامانه که تطابق و هماهنگی لازم رو ندارد.

در اینجا با کد خطای ۰۰۱۲ رو به رو هستیم. این کد به این معناست که شماره اقتصادی شخص فروشنده را به درستی وارد نکرده اید یا در انجام آن دچار اشتباه شده اید. برای برطرف نمودن این مشکل کافیست به قسمت مشخصات شرکت خود بروید، فیلد شماره اقتصادی و شماره ملی شرکت را وارد و یا حتی ویرایش کنید.

 آشنایی با انواع خطاهای سامانه مودیان و نحوه برطرف کردن آن

۵. خطای مرتبط با طول مقدار وارد شده در فیلد شماره اقتصادی خریدار که بزرگتر از حداکثر طول مجاز است

عاملی دیگر که در بررسی خطاهای سامانه مودیان با آن مواجه می شویم، خطای مرتبط با طول مقدار وارد شده در فیلد شماره اقتصادی خریدار است. این کد خطا ۰۲۹۰۸است که به این معنی است که شماره اقتصادی مشتری به درستی وارد نشده یا خالی است. حتی ممکن است در این اشتباه کد خریدار که فرد حقوقی یا حقیقی است مشخص نشده باشد. برای برطرف نمودن این مسئله پیشنهاد می کنیم به بخش ویرایش مشتری بروید، نوع مشتری خود حقیقی یا حقوقی را مشخص نمایید و شماره اقتصادی یا شناسه را به درستی وارد کنید. نکته قابل توجه که باید حتما رعایت کنید این است که برای افراد حقوقی این شناسه با شماره اقتصادی آن ها برابر است.

۶. خطای مرتبط با مقدار فیلد موضوع صورت حساب که از نظر داده ای معتبر نیست.

این کد خطا با عبارت ۰۱۰۸ نشان داده می شود. این کد زمانی دریافت می شود که شما صورت حساب خود را به درستی وارد سامانه مودیان نکرده اید. برای رفع این خطا پیشنهاد می کنیم صورت حساب خود را ویرایش کنید و مجددا آن را وارد سامانه نمایید.

۷. خطای مرتبط با تاریخ و زمان صدور صورت حساب از نظر قواعد مناسباتی و منطقی

این کد خطا با عبارت ۰۲۰۲نشان داده می شود و به این معنی است که تاریخ این صورت حساب که قصد ارسال آن را داشته اید، با بازه زمانی مشخص شده در سامانه مودیان تطابق ندارد. برای برطرف نمودن این کد لازم است به بخش تاریخ صورت حساب بروید و آن را ویرایش نمایید. سعی کنید صورت حساب خود را در بازه یک ماهه که مورد پذیرش سامانه مودیان است قرار دهید.

معرفی کدها و ارورهای مرتبط با سامانه مودیان

در اینجا قصد داریم به بررسی کدها و ارورهای مرتبط با سامانه مودیان بپردازیم که به شرح زیر است:
۱. کد خطای ۰۳۳۳ سامانه مودیان : به دلیل عدم تطابق شناسه کالا یا خدمات ارائه می شود.
۲. کد خطای ۰۱۴۱ سامانه مودیان: به دلیل معتبر نبودن مبلغ قبل از تخفیف داده می شود.
۳. کد خطای ۰۱۵۹ سامانه مودیان: این کد از نظر داده و اطلاعات ارائه شده معتبر نیست
۴. کد خطای ۰۱۵۹ سامانه مودیان: این کد زمانی مشاهده می شود که مبلغ کالا یا خدمات صورت گرفته از نظر اطلاعات معتبر نیست و با هم تطابق ندارند.
۵. کد خطای ۰۱۴۵ سامانه مودیان: این کد زمانی که مبلغ مالیات ارزش افزوده آن با اطلاعات داده شده مطابقت نداشته باشد؛ ارائه می شود.
۶.کد خطای ۱۱۱۱ سامانه مودیان: این کد زمانی دیده می شود که شماره شناسه ملی ، شناسه مشارکت و کد فراگیر با اطلاعات موجود در سامانه تطابق نداشته باشد.
۷. کد خطای ۱۱۱۴ سامانه مودیان: هنگامی که کد پستی فرد خریدار با اطلاعات موجود در سامانه در تضاد باشد دیده می شود.
۸. کد خطای ۱۴۶۸ سامانه مودیان: این کد زمانی مشاهده می گردد که تاریخ کوتاژ اظهارنامه گمرکی در الگوی صورت حساب  تعریف نشده باشد.
۹. کد خطای ۱۴۶۹ سامانه مودیان: این کد زمانی دیده می شود که جمع وزن خالص کالا در صورت حساب ارسال شده وارد نشده باشد.
۱۰. کد خطای ۱۴۷۰ سامانه مودیان: زمانی که ارزش ریالی در سامانه الکترونیکی تعریف نشده باشد، با این کد مواجه هستیم.
۱۱. کد خطای ۱۴۷۱ سامانه مودیان:  زمانی که ارزش ارزی در سامانه الکترونیکی تعریف نشده باشد، با این کد مواجه هستیم.
۱۲. کد خطای ۱۴۷۳ سامانه مودیان: این کد زمانی دیده می شود که ارزش ریالی کالای موردنظر در صورت حساب تعریف و مشخص نشده باشد.
۱۳. کد خطای ۱۴۷۴ سامانه مودیان: این کد زمانی دیده می شود که ارزش ارزی کالای موردنظر در صورت حساب تعریف و مشخص نشده باشد.
۱۴. کد خطای ۰۱۰۵۰۷ سامانه مودیان: این کد زمانی خطا تلقی می شود که طول مقدار وارد شده سریال صورت حساب بزرگ تر از طول مجاز آن باشد.
۱۵. کد خطای ۰۱۰۵۰۴ سامانه مودیان: زمانیکه اطلاعات داده شده در فیلد سریال صورت حساب به درستی رعایت نشده باشد.
۱۶. کد خطای ۰۱۱۱۰۷ سامانه مودیان: هنگامی که شناسه ملی، شناسه مشارکت مدنی و کد فراگیر خریدار از مقدار مشخص شده بیشتر باشد.
۱۷. کد خطای ۱۴۷۲ سامانه مودیان: این کد از نظر وزن خالص تعریف نشده است.
۱۸. کد خطای ۰۱۷۲۰۵ سامانه مودیان: این کد هنگامی به صورت خطا مشاهده می شود که مقدار وزن خالص آن به درستی رعایت نشده باشد.

بدون نظر

پیام بگذارید