8:00 - 19:00

ساعات کاری ما دوشنبه - جمعه

004917683066662 - 00989133086989

ارتباط با ما

واتس اپ

 

وکالت ایرانیان خارج از کشور

وکالت ایرانیان خارج از کشور

وکالت ایرانیان خارج از کشور

مراحل تایید وکالتنامه ایرانیان خارج از کشور

برای تایید وکالتنامه، لازم است به سایت تایید اسناد کنسولی میخک (تاک) مراجعه و ثبت نام کنید. دقت بفرمایید ثبت نام در سایت مذکور به صورتی که اطلاعات ثبت شده در این سایت باید کاملا منطبق بر شناسنامه ایرانی فرد و وکیل منتخب او باشد، صورت پذیرد.

پس از ورود به سامانه با مراجعه به قسمت پروفایل، نمایندگی یا کنسولگری سفارت ایران را در کشور محل اقامت خود انتخاب نمایید. سپس به قسمت وکالتنامه وارد شده و نوع وکالتنامه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. توصیه می شود قبل از تنطیم متن وکالتنامه با وکیل منتخب و مورد اعتماد خود مشورت لازم را بنمایید و سپس اقدام به تنظیم متن وکالت نامه نمایید.

جهت تایید امضاء و دریافت نسخه اصلی وکالتنامه به همراه کد رهگیری و مدارک شناسایی به سفارت ایران و یا نمایندگی های ایران در کشور محل اقامت خود مراجعه نماید.کشور ایران در برخی از کشورها مانند کانادا و آمریکا فاقد کنسولگری می باشد. در کشور آمریکا شخص باید به دفتر حافظ منافع ایران واقع در واشنگتن (سفارت کشور پاکستان) مراجعه نموده و امور مربوط به وکالت را انجام دهد. در کشور کانادا نیز باید به همین ترتیب عمل نماید. اصل وکالت نامه از طریق پست برای متقاضی وکالت به ایران ارسال می گردد.

ثبت نام در سامانه ثنا در خارج از ایران

در حال حاضر (زمان نگارش این نوشتار) امکان ثبت نام و احراز هویت در سامانه ثنا در سفارتخانه های ایران و کنسولگری ها فراهم نیست، متاسفانه هم میهنان عزیز خارج از کشور از این ناحیه دچار سختی و مشقت هستند. امید است وزارت امورخارجه و قوه محترم قضائیه هر چه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند.

از این رو به کلیه هم میهنان عزیز خارج از کشور و یا عزیزانی که قصد خروج از کشور و اقامت طولانی دارند توصیه می شود در زمان حضور در کشور مبادرت به ثبت نام در سامانه ثنا نمایند. به این ترتیب مشکل اعطای وکالت به وکیل دادگستری در ایران و احراز هویت موکل از هر کجای دنیا به کلی منتفی می گردد. توصیه مهم دیگر آنکه سیم کارت تلفن همراهی را که با آن مبادرت به ثبت نام در سامانه ثنا نموده اند همراه داشته باشند تا در زمان مقتضی کد امضاء الکترونیکی را دریافت و برای وکیل خود ارسال نمایند.

مدارک لازم جهت تنظیم وکالتنامه ایرانیان خارج از کشور

جهت اعطای وکالت به وکیل، لازم است متقاضی در زمان حضور در کنسولگری یا سفارتخانه اصول این مدارک را همراه داشته و فرم های مخصوص را پر کند.

تکمیل پرسشنامه داخل سامانه کنسولگری
مشخصات شناسنامه ای کامل به زبان فارسی
ذکر مشخصات و آدرس دقیق وکیل به زبان فارسی
شناسنامه یا کارت ملی و یا گذرنامه جهت تنظیم وکالتنامه
تایید امضاء فرد مقیم خارج از ایران توسط مامور کنسولگری
عدم وجود هرگونه خط خوردگی در متن وکالتنامه
تعیین حدود اختیارات وکیل و تنظیم مفاد وکالتنامه

به موجب قانون، وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود قرار می دهد . مطابق ماده 35 قانون آیین دادرسی مدنی، وکالت در دادگاهها شامل تمام اختیارات راجع به امر دادرسی است جز آنچه موکل استثناء کرده یا توکیل در آن خلاف شرع باشد. بنابراین اختیارات وکیل براساس بندهای 14 گانه این ماده قانونی باید به طور صریح در وکالت نامه تصریح گردد.

مجددا متذکر می شویم در خصوص مفاد وکالت اعطایی به وکیل، با وکیل آگاه و با تجربه مشورت نمایید تا مفاد وکالتنامه به درستی تنظیم گردد، چرا که وکالتنامه های کنسولی عموما دارای اشکلاتی است که برای موکل در دادگاه های ایران ایجاد مشکل می نماید و علاوه بر اتلاف وقت و هزینه سبب تضییع حقوق موکل می گردد. به دلیل دوری مسافت، هزینه های هنگفت رفت و آمد و یا مشغله کاری، بعضا ممنوع الخروجی و غیره سبب می شود تا ایرانیان خارج از کشور برای انجام امور حقوقی خود در ایران مانند طلاق، انحصار وراثت، خرید و فروش، مشارکت و سرمایه گذاری و اموری از این قبیل نیاز به مشورت با وکیل در ایران و همچنین اعطای وکالت به وکیل داشته باشند.

ازاین رو موسسه حقوقی داود قراخانلو با حصول تجربه و همکاری تیمی از وکلای متخصص و به نام، آماده ارائه خدمات حقوقی مانند وکالت جهت امور تجاری، خرید و فروش اوراق بهادار، خرید و فروش ملک، ثبت شرکت، ثبت ازدواج ایرانیان خارج از کشور، انحصار وراثت و وکالت جهت طلاق و تنفیذ آن و…. می باشد.برای ارتباط با دفتر وکالت و موسسه حقوقی بین المللی داود قراخانلو می توانید بر روی آیکون تماس با ما کلیک نموده و یا از طریق واتس اپ با این دفتر تماس حاصل فرمایید.

 

ویژگی های وکیل ایرانیان خارج از کشور

برابر مقررات کنونی تنها وکلایی می توانند در دادگاه های ایران از سوی موکلین خود اعلام وکالت نمایند که دارای پروانه وکالت معتبر از کانون وکلای دادگستری ایران داشته باشند. لذا وکلای خارجی امکان وکالت در کشور ایران را ندارند چه موکل ایشان ایرانی باشد و چه غیر ایرانی.

معمولاً ایرانیان خارج از کشور نسل دوم تسلط کافی به زبان پارسی ندارند لذا ضروری است وکیل ایرانیان خارج از کشور حداقل به یک زبان خارجی تسلط کافی داشته باشد تا امکان گفتگو و مفاهمه که لازم تعامل میان وکیل و موکل است فراهم شود.

ضرورت دارد وکیل ایرانیان خارج از کشور به نظام حقوقی کشورها دیگر تا حدود زیادی آشنا باشد. ضرورت این آشنایی حسب تجربه مشاهده شده است.

وکیل ایرانیان خارج از کشور کاملاً بر نظام حقوقی پیچیده کشور ایران تسلط دارد.

سایر خصوصیات و ویژگی های عمومی یک وکیل از جمله تحصیل در دانشگاه معتبر، رتبه و سوابق علمی و تحقیقی وی و غیره را نیز باید به فهرست بلند بالای ویژگی های وکیل ایرانیان خارج از کشور افزود.

توصیه مهم وکیل ایرانیان خارج از کشور

هم میهنان عزیزی که سال های دور و نزدیک از کشور خارج شده اند ممکن است اطلاع کافی از نحوه تنظیم قرارداد وکالت با وکیل دادگستری در ایران نداشته باشند. این عدم اطلاع گاهی موجب شده است هم وطنان عزیز در دام موسسات حقوقی غیر مجاز که این روزها مانند قارچ سر برآورده و فضای مجازی را عرصه تاخت و تاز و جولان خود قرار داده اند گرفتار شوند.

متاسفانه در سال های اخیر به دلیل عدم نظارت کافی بر تعداد موسسات حقوقی که زیر نظر وکیل دادگستری فعالیت نمی کنند افزوده شده است. برابر مقررات تنها وکیل دادگستری است که می تواند با موکلین قرارداد وکالت منعقد نماید و از سوی او در دادگاه حاضر شده و دفاع کند، هرگونه تظاهر به امر وکالت جرم بوده و مرتکب مجازات خواهد شد.

موسسات حقوقی که زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری دارای پروانه وکالت معتبر فعالیت نمی نمایند، نمی توانند در دادگاه حاضر شوند لذا با سوء استفاده از وکلای کم تجربه و جوان مبادرت به عقد قرار داد با مراجعین می نمایند و تنها بخش ناچیزی از حق الوکاله معمولاً سنگین دریافتی را به وکیل پرداخت می کنند. این امر موجب تضییع حقوق موکل و وکلای جوان خواهد شد، کم تجربگی وکیل این گونه موسسات در کنار عدم دریافت حق الوکاله مناسب موجب بروز خسارات فراوانی به ایرانیان خارج از کشور که متقاضی خدمات حقوقی هستند شده است.

از این رو به هم میهنان عزیزٰ، ایرانیان خارج از کشور که نیازمند خدمات حقوق هستند اکیداً توصیه می شود با وکلای دارای پروانه وکالت معتبر قرارداد منعقد نمایند. موسسه حقوقی داود قراخانلو با سابقه فعالیت و اراده انواع خدمات حقوقی به عنوان وکیل ایرانیان خارج از کشور آماده ارائه هرگونه مشاوره، راهنمایی و قبول پرونده هم میهنان محترم خارج از کشور می باشد.

بدون نظر

پیام بگذارید